§ 7
1) Świadczenia w ramach komórki organizacyjnej przy ul. Aignera 6 lokal U7
udzielane są w dni:
Wtorek 10:00 – 20:00
Środa 10:00 – 20:00
Czwartek 10:00 – 20:00
Piątek 09:00 – 14:00
Sobota 09:00 – 14:00
Kierownictwo gabinetu zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian godzin
otwarcia gabinetu.
2) Świadczenia są udzielane w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z
pacjentem.
3) Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
- osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania
świadczeń;
- telefonicznego (nr tel. 690 112 502)
- za pośrednictwem e-maila (rejestracja.porenczuk@gmail.com)
- za pośrednictwem zapisu internetowego przez system Znany Lekarz
4) Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze
względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
5) Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający
odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
6) Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej
wiedzy medycznej.
7) Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością, w
warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i
sanitarnym.
8) Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się
zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów
medycznych.
9) Świadczenia zdrowotne są organizowane w sposób zapewniający pacjentom
najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
10) Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są
zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i
lekarza dentysty.
11) Wszystkich pacjentów pierwszorazowych prosimy o przybycie na wizytę 10 min
przed jej planowym rozpoczęciem celem założenia karty pacjenta oraz wypełnienia
niezbędnych dokumentów rejestracyjnych (wywiad ogólnomedyczny, zgody RODO,
itp.). Karta pacjenta musi zawierać numer PESEL pacjenta, zgodnie z
rozporządzeniem Ministra Zdrowia o dokumentacji medycznej.
12) Wszystkie umówione wizyty są potwierdzane przez rejestrację gabinetu.
Pacjenci, którzy chcą anulować lub przełożyć wizytę proszeni są o dokonanie
tego nie później niż 24 godziny przed planowaną wizytą. W przypadku
niedostosowania się do tej prośby, pacjent zostanie obciążony kwotą 150 zł za
każde umówione 30 minut wizyty. Kwota zostanie doliczona do kolejnego rachunku
pacjenta. W przypadku uchylania się pacjenta od obowiązku zapłaty kary umownej
za niestawienie się pacjenta na wizycie i/lub odwołanie/przełożenie wizyty na
krócej niż 24 godziny przed jej planowym rozpoczęciem, gabinet ma prawo odmówić
dalszego zapisywania pacjenta na wizyty. W przypadku powtarzających się
nieobecności na wcześniej zaplanowanych wizytach, umówienie kolejnej będzie
możliwe po wpłaceniu równowartości planowanej wizyty, która przechodzi na konto
gabinetu w przypadku niepojawienia się pacjenta na wizycie. Spóźnienie pacjenta
na wizytę więcej niż 15 minut bez wcześniejszej informacji telefonicznej
traktowane jest jako nieobecność. Pacjentowi, który umawia wizytę przez system
Znany Lekarz i nie stawi się na wizycie i/lub ją przełoży/odwoła na mniej niż
24 godziny przed jej planowanym rozpoczęciem, zostanie odebrana możliwość
dalszego umawiania się online. W przypadku powtarzających się nieobecności
i/lub anulowania/przenoszenia wizyt, co dezorganizuje i utrudnia pracę
gabinetu, gabinet ma prawo odmówić pacjentowi dalszego leczenia.
13) Każdy pacjent niepełnoletni (tj. poniżej 18 roku życia), może odbyć wizytę
tylko w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Kartę pacjenta małoletniego
wypełnia rodzic/ opiekun prawny. W przypadku pacjentów powyżej 16 r.ż. wymagany
jest podpis pacjenta oraz rodzica/ opiekuna prawnego.0 minut wizyty.
15) Za szkody materialne wyrządzone w gabinecie przez pacjenta małoletniego odpowiada finansowo regresem rodzic/ opiekun prawny, zgodnie z wyceną rzeczoznawcy ubezpieczyciela gabinetu.
16) Za szkody materialne wyrządzone w gabinecie przez pacjenta pełnoletniego od
14) W przypadku pacjenta niepełnoletniego, przy braku współpracy ze strony
pacjenta, rodzic/ opiekun prawny ponosi opłatę za zablokowanie gabinetu i pracy
personelu medycznego w kwocie 50 zł za każde 3powiada finansowo regresem pacjent, zgodnie z wyceną rzeczoznawcy
ubezpieczyciela gabinetu.
17) W przypadku nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od działań
personelu medycznego, może dojść do opóźnienia w realizacji świadczeń
medycznych, co przedłuża czas oczekiwania kolejnego zapisanego pacjenta. W
takich okolicznościach, gabinet zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności
przyjmowanych pacjentów.
§8
1) Podmiot leczniczy udziela płatnych świadczeń zdrowotnych osobom prywatnym w
oparciu o aktualny obowiązujący cennik w Porenczuk Stomatologia. W ramach
świadczonych usług pacjenci mogą korzystać z dodatkowych ulg, jeśli takie im
przysługują:
- aktualne promocje;
- zniżka indywidualna.
Płatnych świadczeń zdrowotnych pacjentom – pracownikom firm w oparciu o
aktualny obowiązujący cennik wynegocjowany przez firmy współpracujące z
Porenczuk Stomatologia;
Płatnych świadczeń zdrowotnych pacjentom dodatkowo ubezpieczonym w oparciu o
aktualny obowiązujący cennik wynegocjowany przez prywatnych ubezpieczycieli
współpracujących z Porenczuk Stomatologia.
2) Odpłatność za świadczenia zdrowotne, czyli aktualny cennik Porenczuk
Stomatologia, można znaleźć na stronie internetowej http://porenczuk-stomatologia.pl,
oraz w siedzibie podmiotu przy ul. Aignera 6 lokal U7.
3) Lekarze udzielający świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym, kierują na
leczenie szpitalne, badania diagnostyczna lub konsultacje specjalistyczne przez
wystawienie skierowania.
4) Pacjenci rozpoczynający leczenie protetyczne zobowiązani są do akceptacji
przedstawionego im planu i kosztorysu leczenia. Przedstawiony kosztorys
leczenia jest ważny przez 3 miesiące od dnia akceptacji przez pacjenta.
Przerwanie realizacji planu leczenia przez pacjenta na okres dłuższy niż 3
miesiące skutkuje unieważnieniem planu leczenia i koniecznością ustalenia
nowego planu i kosztorysu leczenia.5) Pacjenci rozpoczynający leczenie
ortodontyczne lub implantologiczne zobowiązani są do akceptacji przedstawionego
im planu i kosztorysu leczenia. Przedstawiony kosztorys leczenia jest ważny
przez 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia leczenia. Gabinet zastrzega sobie prawo do
poproszenia o wpłatę 40% planowanego kosztu aparatu/ implantu przed
rozpoczęciem leczenia.
§ 9
1) Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
- realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego został on utworzony,
określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym
Regulaminie;
- kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków;
- dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego;
- zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu;
- przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw
pacjenta;
- przestrzeganie praw Pacjenta o ochronie danych osobowych, zgodnie z art. 13
ust. 1 i ust. 2 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub
poleceniach przełożonego.
2) Do podstawowych zadań wszystkich komórek organizacyjnych Porenczuk
Stomatologia należy:
- badanie i porada lekarska;
- określenie stopnia zaawansowania choroby pacjenta;
- określenie planu leczenia;
- postawienie rozpoznania;
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia;
- opieka profilaktyczna;
- działania diagnostyczne;
- udzielenie pierwszej pomocy doraźnej;
- prowadzenie dokumentacji medycznej.
3) Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w
przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe
przepisy o treści ustalonej przez przedsiębiorcę będącego podmiotem leczniczym.
4) Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami
organizacyjnymi podmiotu powinno odbywać się w sposób, który zapewni sprawność
funkcjonowania podmiotu oraz kompleksowość, dostępność i należytą jakość
udzielania świadczeń zdrowotnych.
5) Podmiot leczniczy powierza Kierownikowi obowiązek nadzoru w zakresie
prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy
personelu medycznego zatrudnionego przez podmiot leczniczy oraz nadzoru nad
prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej
zawartych.
§ 10
1) W zakresie wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta udzielane świadczenia zdrowotne mają charakter
kompleksowy. W sytuacji, gdy podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić
niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia, bądź wymagana jest
konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi
informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić
świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku.
2) Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną
na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia 6
listopada 2008 r. o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz
Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i
zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
3) Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji
medycznej.
4) Dokumentację, o której mowa w ust. 2 udostępnia się w szczególności na
wniosek
- pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez
pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba
upoważniona przez pacjenta za życia;
- podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest
niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organu władzy publicznej, Narodowego Funduszu Zdrowia, organu samorządu
zawodów medycznych oraz konsultantów krajowego i wojewódzkiego, w zakresie
niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli
i nadzoru;
- ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika
odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- organu rentowego oraz zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w
związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.
5) Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu
po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia
oryginałów tej dokumentacji.
6) Za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób określony w rozporządzeniu
Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresów
dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania podmiot leczniczy pobiera
opłatę w wysokości:
- jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej – 13,47 zł;
- jedną stronę kopii lub wydruku dokumentacji medycznej – 0,47 zł;
- sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na
elektronicznym nośniku danych, jeżeli dokumentacja medyczna prowadzona jest w
postaci elektronicznej – 2.69 zł.
7) Zgodnie z przepisami prawa, gabinet nie ma wyznaczonego terminu na
przygotowania dokumentacji medycznej. Staramy się, aby czas przygotowania
dokumentacji medycznej nie przekroczył 14 dni roboczych.
§ 11
1) Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zwrotnych udzielanych w ramach
działalności prowadzonej przez podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane
w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
2) Informacja o prawach wskazanych w ust.1, uwzględniająca ograniczenia tych
praw określone w przepisach prawa, udostępniona jest pacjentom w miejscu
udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej w miejscu ogólnodostępnym. W
przypadku pacjenta nie mogącego się poruszać informację taką udostępnia się w
sposób umożliwiający zapoznanie się z nią w pomieszczeniu, w którym pacjent
przebywa.
§12
1) Zgon pacjenta i jego przyczyny stwierdza się w karcie zgonu.
2) Wystawienie karty zgonu jest obowiązkiem lekarza, który ostatni w okresie 30
dni przed dniem zgonu udzielił choremu świadczeń lekarskich.
3) Jeżeli zachodzi podejrzenie, że przyczyną zgonu było przestępstwo, kartę
zgonu wystawia lekarz, który na zlecenie sądu lub prokuratury dokonał oględzin
lub sekcji zwłok.
4) W przypadku, gdy nie ma lekarza zobowiązanego do wystawienia karty zgonu w
myśl ustawy, bądź taki lekarz zamieszkuje w odległości większej niż 4 km od
miejsca, w którym znajdują się zwłoki, albo z powodu choroby lub innych
uzasadnionych przyczyn nie może dokonać oględzin zwłok w ciągu 12 godzin od
chwili wezwania, kartę zgonu wystawia lekarz, który stwierdził zgon będąc
wezwany do nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania.
5) Kartę zgonu pacjenta, który zmarł w trakcie leczenia w Porenczuk
Stomatologia wydaje się najbliższej rodzinie.
§ 13
1) Porenczuk Stomatologia kieruje dr n. med. Alicja Porenczuk (Kierownik
podmiotu leczniczego), która również reprezentuje Porenczuk Stomatologia na
zewnątrz.
2) Kierownik podmiotu leczniczego podejmuje decyzje dotyczące Porenczuk
Stomatologia oraz ponosi za nie odpowiedzialność.
3) Podczas nieobecności Kierownika podmiotu leczniczego zastępuje go
upoważniony przez niego pracownik.
4) Do obowiązków i uprawnień Kierownik podmiotu leczniczego należy:
- organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników;
- zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru
nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników;
- podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, karania i
zwalniania pracowników.
§14
1) W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Porenczuk Stomatologia
pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel
medyczny;
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej;
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia;
- wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich
odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia.
2) Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu porządkowego Porenczuk Stomatologia;
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie
placówki;
- przestrzeganie zakazu wprowadzania zwierząt na teren
placówki;- przestrzeganie zakazu wprowadzania środków lokomocji na teren
placówki (rower, hulajnoga, rolki, wrotki, itp.);
- przestrzeganie higieny osobistej;
- posiadania ważnych dokumentów uprawniających do korzystania ze świadczeń
zdrowotnych;
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.;
- przestrzeganie zaleceń lekarza.
3) Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń
medycznych w Porenczuk Stomatologia ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej
skargi do Kierownika podmiotu leczniczego.
4) Pacjenci mają prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im
świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do Kierownika podmiotu
leczniczego. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
5) Kierownik Porenczuk Stomatologia zapewnia dostępność informacji o prawach
pacjenta.
§ 15
1) Wszyscy lekarze w Klinice świadczą usługi
stomatologiczne na najwyższym poziomie, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy i
najnowszymi trendami w leczeniu. Warunkiem rękojmi jest odbywanie wizyt
kontrolnych co 3-6 miesięcy wg wskazań lekarza. Wizyta kontrolna jest odpłatna
w wysokości 50 zł , w razie konieczności wykonywane są dodatkowe badania.
* na wypełnienia udzielana jest rękojmia 1 roku od dnia wizyty (nie dotyczy
zębów mlecznych, odbudów warunkowych)
* protetyka -uzupełnienia stałe 2 lata od dnia wizyty
* protetyka – uzupełnienia ruchome 6 miesięcy od dnia wizyty
* implanty - producent implantu udziela dożywotniej gwarancji pod warunkiem
stosowania się do zaleceń lekarski oraz zgłaszania się na okresowe kontrolne
wizyty i badania.
2) Rękojmia nie jest udziela gdy:
* pacjent nie zgłasza się na wyznaczone zgodnie z
harmonogramem wizyty kontrolne
* nie stosuje się do zaleceń higieny jamy ustnej i uzupełnień protetycznych
* przerwał zaplanowane wcześniej leczenie
* zgłasza się na wizyty kontrolne ortodontyczne nieregularnie, nie przestrzega
retencji zgodnie z zaleceniami
* samodzielnie dokonuje korekt lub napraw uzupełnień protetycznych lub aparatów
ortodontycznych
* pacjent uległ wypadkowi i doszło do uszkodzenia /pęknięcia własnych zębów
pacjenta, uzupełnień protetycznych, aparatów ortodontycznych
* nie stosuje szyn relaksacyjnych, szyn ochronnych zaleconych przez lekarza
prowadzącego
3) Zgłoszenia reklamacyjne można składać
bezpośrednio w gabinecie lub pisemnie na adres mailowy: rejestracja,porenczuk@gmail.com
Rozpatrzenie reklamacji następuje w trybie zgodnym z przepisami prawa.
§ 16
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez Kierownika podmiotu leczniczego i jest udostępniony w miejscach ogólnodostępnych dla osób, których dotyczy.